האוניברסיטה הממשלתית לרפואה ולרוקחות ע"ש ניקולאיה טסטמיטנו
של הרפובליקה מולדובה

1-800-301-888
04-8700-363

USMF

האוניברסיטה הממשלתית לרפואה ולרוקחות ע"ש ניקולאיה טסטמיטנו של הרפובליקה מולדובה

הנציגות הרשמית בישראל

פקולטות

רפואה כללית

לאחר מאות בוגרי האוניברסיטה המשולבים במחלקות השונות בבתי החולים בישראל ,ארה"ב גרמניה ,אנגליה וכו' ניתן לקבוע כי לפקולטה לרפואה כללית באוניברסיטה יש נוסחה מנצחת להכין את הסטודנטים למעבר מבחני הרישוי הארציים והשתלבות במערכת בתי החולים.

גלו ועד

רוקחות

בית הספר לרוקחות, בפקולטה למדעי הבריאות, באוניברסיטה ,הוא בית-ספר צעיר ודינמי המקיים תכנית ללימודי רוקחות לתואר .B.Pharm זוהי תכנית איכותית וחדשנית שמספקת לסטודנטים את הכישורים והכלים המתאימים להשתלבות ...

גלו ועד

רפואת שיניים

הפקולטה לרפואת שיניים מציעה אתגרים לצעירים ולצעירות שלהם עניין במקצוע ביו-רפואי מעמיק, יחד עם מיומנות טכנית, וכן אתגרים בתחום המחקר, ההוראה והשירות הקליני. בתום שלוש שנות לימודים מוענק התואר "בוגר במדעי הרפואה" (.B.Med.Sc) ובתום חמש שנות לימודים מוענק התואר  ...

גלו ועד

הרשמה לאוניברסיטה

האוניברסיטה מציעה לימודי רפואה כללית, רפואת שיניים ורוקחות. התואר מוכר על ידי משרד הבריאות הישראלי וכמובן בשאר מדינות אירופה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וכו''''. הפקולטה לרפואה כללית:

גלו ועד

USMF 

קורס הכנה בישראל

הקורס הבינתחומי לרפואה- מכינת הנציגות למבחן הכניסה. המכינה נחשבת כבעלת אופי אינטנסיבי ודורש. המטרה היא לאפשר לתלמיד להעבור את מבחן הכניסה ויותר חשוב, להצטיין במהלך לימודיו. המכינה ללימודי רפואה מטעם הנציגות הרשמית, שהחלה לפעול משנת 2010 , המכינה סייעה עד כה בהכנה של עשרות סטודנטים למבחני הקבלה של בית הספר לרפואה ,וכן, לשנים הפרה-קליניות של לימודיהם. לאורך השנים, התקבלו תלמידי המכינה לאוניברסיטה בסיכויי הצלחה הנושקים ל 100%, ואף הצטיינו בלימודיהם.

גלו ועד

גלרייה

האוניברסיטה הממשלתית לרפואה ולרוקחות

לסטודנטים הישראלים שאין ברשותם דרישות הסף האקדמאיות או לחילופין אי הצלחה במעבר מבחן הכניסה לשנה ראשונה לאוניברסיטה , ניתן לקבל  "הזדמנות שנייה"  בדמות התחלת המסלול האקדמאי עם שנת מכינה ,מתוך הבנה שאם קצת לימוד, עזרה ועידוד אתה או את יכולים לצלוח את המסלול הקשה לקבלת התואר הנכסף.

המכינה ממוקמת בלב הקריה האקדמאית של האוניברסיטה, סמוך למעונות הסטודנטים הישראלים.

משך המכינה 10 חודשי לימוד. שמחולקים לסמסטר חורף וסמסטר אביב.

במכינה צוות מרצים מקצועי , רגיש ואכפתי שכל מטרתו היא הכנה מנטאלית ,חברתית ולימודית של הסטודנט. 

בשנת המכינה המלש"בים (מועמדים לפני שיבוץ) יעברו את התכנים הבאים:

- שיעורים תיאורטיים .

- שיעורים מעשיים (סמינרים, שיעורי מעבדה ואימון בבתי החולים האוניברסיטאיים).

- תרגולים מעשיים והיכרות עם מטופלים במרפאות.

- לימודי שפה בדגש על חיזוק האנגלית ולמידת שפת המקום. 

בסוף המכינה זוכה הסטודנט במעבר אוטומטית לשנה א' בכל פקולטה שייבחר (רפואה כללית ,רפואת שיניים או רוקחות.)

 

 

בית הספר לרוקחות בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטה ,הוא בית-ספר צעיר ודינמי המקיים תכנית ללימודי רוקחות לתואר .B.Pharm

זוהי תכנית איכותית וחדשנית שמספקת לסטודנטים את הכישורים והכלים המתאימים להשתלבות בתחום הרוקחות בישראל.

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחויות ותמורות במקצוע הרוקחות בישראל. שינויים ניכרים חלו באופן הכשרת הרוקחים בישראל. מלבד הרוקחות הקהילתית הקלאסית, הולך תחום ההכשרה של רוקחים ומתרחב לכיוונים נוספים, מושם דגש על ההיבט הקליני. בנוסף מתפתח כיוון ייחודי הקשור בתפיסת הרוקח כחלק מהצוות הרפואי בבתי החולים.

הסטודנט לרוקחות מוכשר לתת מענה לצרכים שונים ומגוונים שנכללים בתחום התמחותו, כדוגמת: משגיח רוקחי וייעוץ רוקחי תוך שימת דגש על נושא ההיענות וההתמדה בטיפול התרופתי, מעקב אחר תופעות לוואי, השתלבות בצוות מחקרי קליני בנושא תרופתי בבתי חולים ובקהילה, וכן מתן תרופות מרשם לרוקח בעל היתר מיוחד כמוגדר בחוק.

במסגרת התואר ניתנת עדיפות לתחום הרוקחות הקלינית , בו משולבים סבבים קליניים במסגרת בתי החולים.

מלבד הדגש הקליני, תכנית הלימודים שואפת למצוינות ומעודדת את הסטודנט לקחת חלק בניהול פרויקטים בתחום הרגולטורי, עבור חברות הפארמה, חברות ביו-טק וארגוני בריאות.

בית הספר לרוקחות שם דגש למקצוע הרוקחות הבוטנית, אספקט ייחודי המפתח את יכולותיו הקליניות של רוקח כערך מוסף בשוק עבודה תחרותי.

מתוך נתוני העבר , לבוגרי האוניברסיטה מובטחים אחוזי קבלה גבוהים במבחן הרישוי הישראלי והשתלבות בשוק העבודה הישראלי בצורה חלקה ומהירה.

 

הפקולטה לרפואת שיניים מציעה אתגרים לצעירים ולצעירות שלהם עניין במקצוע ביו-רפואי מעמיק, יחד עם מיומנות טכנית, וכן אתגרים בתחום המחקר, ההוראה והשירות הקליני.

בתום שלוש שנות לימודים מוענק התואר "בוגר במדעי הרפואה" (.B.Med.Sc) ובתום חמש שנות לימודים מוענק התואר "דוקטור לרפואת שיניים"(.D.M.D )                                                                                                                          

רפואת שיניים הוא מקצוע אנרגטי שניתן לעסוק בו הן באופן עצמאי והן במסגרות ציבוריות, תוך הפקת סיפוק עצמי רב. ברפואת שיניים קיימים מספר תחומים אשר בכל אחד מהם ניתן לרכוש מומחיות קלינית. המבוקשת ביותר מבין בוגרי האוניברסיטה הינה כירורגיה פה ולסת.

 

המתקבלים לפקולטה של רפואת שיניים "יכולים לישון בשקט". זוהי הפקולטה עם אחוזי המעבר של מבחני הרישוי בישראל (שלב א' ושלב ב') מהגבוהים ביותר בהשוואה לאוניברסיטאות אחרות בחו"ל.

הפקולטה עתירה תקציבים ,ציוד חדשני, כסאות מטפל (יוניט) וקומפלקס מרפאות ומבנים חדשים, יחס חניכה גבוה ,קבוצות למידה קטנות, לצד חומר תיאורטי על פי הסילבוס האמריקאי וכן דרישות מעשיות חסרות פשרות מכינים את הסטודנט לרפואת שיניים לא רק להצלחה במעבר מבחן הרישוי, אלא גם עם קישורים אשר יבטיחו הצלחה במגזר הפרטי.

בניגוד לסטודנט לרפואה כללית, הסטודנטים בפקולטה "נזרקים ישר למים העמוקים" , כבר בשנה הראשונה מחויבים הסטודנטים לעבודת ידיים מדויקת ומסוגלות פרקטית בשיעורי מורפולוגיה ואורתופדיה.                                                                                                                                החל משנה שלישית, הסטודנט משולב בקליניקות אחר הצהריים ולמעשה מתחיל עבודה מעשית, מטופלים בשר ודם.

עקב מורכבות המקצוע ,מספר מצומצם של סטודנטים זוכה להיכנס לפקולטה זו, אך לאחר קבלתך אתה נמנה עם העלית שבחבורה.

בפקולטה זו מושם דגש על תחום השתלים, שחזורי פנים ,מיקרוכירורגיה וכן כירורגיית פה ולסת, אורתודנטיה - דבר התורם להמשך תת-התמחות בארץ.

כחלק מהדרישות לתואר D.M.D. , כל תלמיד חייב להגיש תזה לעבודת מחקר מקורית בהנחיית חבר סגל ( מדרגת מרצה ומעלה ) מהמכון למדעי רפואת שיניים או מהמחלקות הקליניות או משניהם.

הפקולטה לרופ"ש חרטה על דגלה להקנות לסטודנטים חשיפה לטכניקות וציוד חדשות ומשתנות בהתאם למגמות העולמיות , שיתופי פעולה תדירים עם פקולטות לרפואת שיניים בארה"ב, רומניה, רוסיה, צרפת וצ'כיה וכן חשיבה "מחוץ לקופסא".

הפקולטה לרופ"ש נחשבת למבוקשת ביותר בשל אחוזי מעבר מבחני הרישוי שנושקים ל100% ,משך התואר קצר יחסית (5 שנים) , וכן רמת פרקטיקה גבוהה כבר משנת הלימודים הראשונה.

לאחר מאות בוגרי האוניברסיטה המשולבים במחלקות השונות בבתי החולים בישראל ,ארה"ב גרמניה ,אנגליה וכו' ניתן לקבוע כי לפקולטה לרפואה כללית באוניברסיטה יש נוסחה מנצחת להכין את הסטודנטים למעבר מבחני הרישוי הארציים והשתלבות במערכת בתי החולים.

הסילבוס של התואר תואם לסילבוס הנהוג באוניברסיטאות בארה"ב ומבוסס על הספרות האמריקאית למבחן הרישוי USMLE.

בפקולטה לרפואה כללית ילמדו מדעי היסוד הרפואיים: ביוכימיה, אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה, סוציולוגיה ופסיכולוגיה ועוד, המקצועות נלמדים על-פי מערכות הגוף בבריאות וחולי.

התלמיד נדרש לפתח חוש אינטגרציה בין המקצועות המדעים השונים, לשלב בין לימודי התיאוריה והקליניקה ויכולת יישום של החומר הנלמד ברמת האבחנה והטיפול במטופל .

שלוש השנים הראשונות (הפרא-קליניות) מאופייניות בקורסים ובסמינרים תיאורטיים בהם הסטודנט נכנס לעולם המדעים, המדעים המדויקים והרפואה.

אלו נחשבות שנים קשות ואינטנסיביות מאוד, הכוללות חומר לימודי רב ומבחנים על בסיס יומי. רוב הסטודנטים בשנים אלו שוהים שעות בספרייה האוניברסיטאית או בבית בלמידה מעמיקה ואינטנסיבית -השנה השלישית נחשבת בעיניי סטודנטים רבים לקשה ביותר.

החל מסיום השנה השנייה ועד סוף התואר מחייבת האוניברסיטה ב 3 שבועות של שהות בבתי החולים בישראל במהלך כל חופשת קיץ בחודשים יולי-אוגוסט, תוך כדי הבנה שאינטגרציה מוקדמת עם המחלקות והרופאים בישראל מטיבות עם הסטודנט בשנת הסטאז' בישראל. ומקנות לו יכולת להשתלב במחלקות בהמשך.

שלוש השנים האחרונות של התואר (השנים הקליניות) מאופיינות בסבבים בבתי החולים ולמידה על תכנים המעשיים של רופא במחלקה, לצד זה גם חומר למידה תיאורטי רב .

במהלך שנים אלו צפוי הסטודנט לעבור סבבים ברפואה פנימית, כירורגיה, פדיאטריה, גינקולוגיה, פסיכיאטריה, רפואת משפחה, וכן סבבים קצרים בתת-התמחויות כירורגיות ופנימיות כגון כירורגיה פלסטית, אא"ג, עיניים , אורולוגיה , אורתופדיה וכו' . במהלך השנה השישית צפויים הסטודנטים לשאת בחלק מתפקידי הסטז'ר, עם פחות חופש פעולה.

 

במהלך הלימודים הסטודנטים עוברים חוויות רבות בהן השתתפות באורח החיים של המחלקות, נטילת חלק פעיל בניתוחים וכן פעילות אקדמאית מחוץ לשעות הלימוד .

את עבודת הדוקטורט (תזה ברפואה) ,רוב הסטודנטים מתחילים לכתוב כבר משנה רביעית בליווי אישי של חונך (מרצה בכיר בתחום שבו בחר הסטודנט לכתוב ולחקור).

ולקראת השנה השישית והאחרונה מושקעות שעות רבות על ידי המרצים להכנה ממוקדת למבחן הרישוי הישראלי.

 

אחוזי המעבר של מבחן הרישוי הישראלי (IMLE) של בוגרי האוניברסיטה הינם מבין הגבוהים בהשוואה לבוגרי אוניברסיטאות אחרות. עדות לכך ניתן לאמת עם פרסום אחוזי המעבר של בוגרי האוניברסיטאות בחו"ל ע"י דו"ח משרד הבריאות.

 

חלק לא מבוטל של הסטודנטים לרפואה כללית ניגשים למבחני הUSMLE במהלך שנות הלימוד באוניברסיטה (לרוב בשנה 4-6) ובכך רשאים לעבוד הן בישראל והן בארה"ב וזאת מבלי לגשת לIMLE .

 

 

 

הצהרת שליחות:   (Mission Statement)
משימת הפקולטה לרפואה כללית של האוניברסיטה היא להכשיר את רופאים והרופאות, תלמידי המחקר והמומחים המקצועיים בישראל במצוינות ובצורה האיכותית ביותר בטיפול כוללני במטופל. תוצאות פעילות זו צריכה להיות מתורגמת להעלאת היוקרה האזורית והעולמית של הפקולטה לרפואה כללית ושל האוניברסיטה כגוף מנהיג בתחומו. 
הפקולטה לרפואה מחויבת ל 4 מטרות על:
1. חינוך - מצוינות הוראתית, מחקרית וקלינית. 
2.מתרפאים - קידום מצוינות בטיפול ובשירות למטופל תוך התמקדות בטיפול כוללני ובפעילויות בקהילה.
3.סגל - טיפוח הסגל הלומד, המלמד והתומך ליצירת סגל מקצועי, יצירתי, דואג לסביבתו ומנהיג.
4.איכות – חדשנות, חתירה לשיפור מתמיד בכל הרמות, כולל שיתוף בינלאומי בפעילות.